sobota, 31 sierpnia 2013

Kot a gryzoń

Jest wiele osób,które mają koty i chomiki,szczurki,koszatniczki itd.Niestety kot posiada instynkt łowczy.Jak więc nie dopuścić do katastrofy?
W tym poście napiszę co nieco o kotach i gryzoniach.Sama także mam chomiczki i koty.Raz zdarzyła się mi przykra historia-Ryjek upolował moje chomiczki :(.Miałam je wtedy w sporych akwariach.Zawsze pamiętałam,aby zamykać drzwi i zakładać przykrywy.Pewnego dnia byłam na dole i pilnowałam mojej młodszej siostry.Mój pokój jest na górze,na strychu i mam okno dachowe.Zostawiłam je uchylone.Lekko,ale wystarczyło,aby Ryjek mógł niezauważenie wskoczyc przez nie do pokoju.Jako,że od tej strony domu mamy płaski dach pokryty papą,koty czasem wychodzą uchylonym dachowcem z pokoju mojej siostry na dach.Leżą na nim i się wygrzewają.Tym razem jednak okazało się to przyczyną tragedii.Teraz zawsze pamiętam o zamykaniu okna.Ale co zrobić,aby zapobiec tak fatalnym skutkom trzymania w domu gryzoni i kotów?Polecam przeczytać tego posta :)
O czym należy pamiętać,gdy posiadamy gryzonia i kota:                                                                               

  • Jeśli posiadasz okno,z którego kot może dostac się do Twojego pokoju,najlepiej otwieraj je tylko,gdy przebywasz w tym miejscu.
  • Najlepiej trzymaj zwierzątko w klatce,a jeśli w akwarium to z przykrywą.Do mojej kastastrofy doszło,ponieważ kot skoczył na przykrywę,która nie wytrzymała jego ciężaru.Dlatego przykrywa powinna byc odpowiednio ciężka i dobrze dopasowana do akwarium.Jeśli trzymamy zwierzątko w klatce,musimy pamiętac o tym,że morze ono się z niej wydostać i stać się łupem kota.
  • W przypadku trzymania gryzonia w klatce,zawsze zamykaj jej drzwiczki i sprawdź,czy pręty są odpowiednio małe,że gryzoń się przez nie nie przeciśnie.
  • Najlepiej trzymać gryzonia w pomieszczeniu,do którego nie ma wstępu kot.
  • Nie wypuszczać gryzonia bez opieki.
Jeśli będziemy trzymać sie podanych powyżej rad,raczej nie dojdzie do katastrofy.Jeśli mamy chomiczka,czy myszkę jest większe ryzyko,iż kot ją upoluje.Jeżeli trzymamy szczurka,ryzyko maleje.Mimo to najlepiej pamiętać o bezpieczeństwie.




Brak komentarzy: