piątek, 8 maja 2015

Kot w różnych językach świata...


Dzisiaj przygotowałam dla Was ciekawego posta,w którym przedstawię Wam,jak nazywa sie "kot" w różnych ciekawych językach :) Mam nadzieję,iż Was zaciekawi.Zdjęcie z nagłówka pochodzi ze strony twoejefototapety.pl.
Po angielsku:

  • cat-kot,kotka,kociątko,
  • puss-kot,
  • feline-kot,
  • kitten-kotek,



Po francusku:
  • le chat-kot
  • le petit chat-mały kotek,
  • le minou-koteczek,kotek,
  • la chatte-kotka,
  • les chatons-kocięta



Po niemiecku:

  • die katze-kot kotka,
  • das kätzchen-kotek,
  • der kater-kocur,







Po rosyjsku:
  • кот-kot,
  • котенок-kotek,
  • котята-kocięta,




Po czesku:
  • kočka-kotka,kot,
  • kotě-kocię,
  • koťátko-koteczek,
  • koťata-kocięta,








Po grecku:
  • γάτα-kot,kotka,
  • γατάκι-kotek,
  • γατάκια-kocięta,
  • γατούλα-koteczek,







Po hiszpańsku:
  • gatito-mały kotek,
  • gato-kot,kotka,
  • gatitos-kocięta,
  • gatita-kotek





Po włosku:
  • gatto-kot,
  • gattini-kocięta,
  • gatti-koty,
  • gattino-kotek.







Po chińsku:

  • 貓 -kot,
  • 小貓-kocięta,
  • 小貓-kotek,








Po japońsku:
  • 猫-kot,
  • 子猫-kotek,
  • トラ猫-dziki kot,





Po duńsku:

  • kat-kot,
  • killinger-kocięta,
  • sød kat-słodki kot,









Po norwesku:

  • katt-kot,
  • kattunge-kotek,
  • kattunger-kocięta,

Mam nadzieję,że Wam się spodobało :) Posta napisałam sama przy uzyciu wujka google ^^.Moga wystąpić jakieś błędy,ale mam nadzieję,że jest poprawnie.A na koniec,tabelka znalaeziona w necie,która pokazuje,jak kot miauczy w różnych językach ;).










Brak komentarzy: