wtorek, 23 października 2012

Gdy kupujemy lub adoptujemy kota

W tym poście postanowiłam podzielić się z Wami moją wiedzą zdobytą przez czas,gdy w moim domu gościły koty.Opowiem Wam o wrażeniach jakie towarzyszyły mi przy adopcji (adoptowałam moje koty z siostrami i rodzicami) i w co należy się wyposażyć :)

W co należy zainwestować,aby kot czuł się u nas dobrze?
Co należy posiadać,aby kot czuł się u nas dobrze?
Nie wystarczą rzeczy materialne,choć są również potrzebne.
Ale najważniejsze  to dać kotu oswoić sie z otaczającym go nowym terenem.
Ale kot musi też z czegoś pić,jeść...
Co powinnismy posiadać,gdy decydujemyy sie na pupila:

Miska-jedna z podtswowych rzczy,ktore powinniśmy kupić.
Lepsze sa miski metalowe,ale plastikowe również mogą być.
Można dokupić tak zwaną podkładkę,która będzie zapobiegała wypadnaiu jedzenia z miseczki.

To był przykład podkładki.Sama mam podobną i przyznam,że czasami się przydaje,szczególnie  gdy koty jedzą kości lub mokrą karmę ;)

Coś do snu.
Gdzie będzie spać nasz pupil?Czy chcemy,aby spędzał noc w łóżku,a moze lepiej w koszyku?
Obojętnie.Ale wolę mieć kota "przy sobie".Uwielbiam jak mruczą do snu.
Ale jeśli jednak nie chcemy kota w łóżku-zainwestujmy w koszyk lub legowisko.

To był przykład miękkiego legowiska dla pupila.Ale może też być to wikllinowy kosz:


 Moje koty często śpią w takim  właśnie koszu.Ale lepiej wyścielić kosz jakimś miękkim materiałem,aby kot
nie czuł się źle.
Za miejsce do snu może tez posłużyć zwykły koc lub ręcznik.

Kolejna ważna rzecz-zabawka.
Jesli gdziesz wychodzisz-pomyśl o kocie.
Co ma robić przez czas Twojej nieobecności?
Polecam zakup zabawki.Zabawką może być mysz ze sklepu zoologicznego,kong itd.
Oto przykładowe zdjęcia zabawek.













Oto były zdjęcia zabawek dla kotów.
Ale co zrobi kot,jeśli nie będzie miał osoby,która mu np. rzuci piłeczkę?
Na zdjęciach były przedstawione zabawki,którymi kot może bawić się sam,ale też takie,do których "uruchomienia" potrzebny jest człowiek.Co wtedy zrobić?
W przypadku myszy czy piłeczki wystarczy zawiesić na sznurku.
Najlepiej takim,aby kot go nie zerwał,gdyż jest ryzyko uduszenia się zwierzaka.


Jedna z niezbędnych rzeczy-kuweta.
Jeśli mamy kota wychodzącego na dwór-problem  z głowy.Jeśli jednak nie,trzeba zainwestować w kuwetę.
Żwirek i kuwetę można kupić w niemal każdym sklepie zoologicznym.Są przeróżne kuwety.
Wklejam kilka zdjęć :)





Podałam Wam kilka przykładów kuwet :)
Jeśli chcecie,aby Wasz kot miał szczególne wygody,to możecie zainwestować w kuwetę tego typu:

 









Dodatek do całości-drapak
W kwestii drapaków mogłabym napisać bardzo dużo.
Drapak jest dla kota zarówno miejscem do snu,do drapania,wspinania jak i zabawy.
Kot może spędzać w drapaku wiele przyjemnych chwil.
Mam dla Was zdjęcia drapaków,które na pewno spodobają się Twojemu kotu:
 















 To były drapaki.A co jeszcze można kupić kotu?

 

Były to przykłady szeleszczących tuneli dla kotów.Taki tunel moze sprawić kotu dużo frajdy:)
Można je kupić prze internet lub nawet czasami w zoologach.
Dobrym dodatkiem jest też tor piłeczkowy.




 Sama planuję kupno takiej zabawki.Koszt to 30-50 zł.
Zabawkę można rozbudowywać np.
 


 To dopiero jest gratka dla kota :)
Oczywiście jest jeszcze wiele innych pomysłów na zabawy dla kota,ale o tym później :)







2 komentarze:

zuzka-lobuzka pisze...

Świetny artykuł ! Przeczytałam z przyjemnością :)

Anonimowy pisze...

U nas najbardziej przydał się drapak, wreszcie moja kanapa przestała być atrakcją do zabaw.