piątek, 26 kwietnia 2013

Kociak czy dorosły kot-Poradnik cz. 3

W poprzedniej część tego poradnika przedstawiłam Wam zalety i wady płci kota-kocur czy kocica.Tym razem przygotowałam dla Was kolejny post,tym razem na temat wyboru wieku kota.
Rysunek:Mój
komórka,panel rysowania
Jakiego chcielibyśmy mieć kota?Kociaczka czy może jakiegoś starszego?Niezależnie od tego,jaki będzie nasz kot,będzie on z pewnością dobrym towarzyszem.Jeśli jednak mamy w domu dzieci lub np. młodszą siostrę,najlepszym rozwiązaniem będzie kociątko.Kociątka bardzo lubią zabawę,pieszczoty i głaskanie,lepiej znoszą też "tarmoszenie" od starszych kotów.Z pewnością są bardzo żywiołowe.Niestety,mają też wady.Przede wszystkim jest to niszczenie mebli.Młode kociaczki często ostrzą pazurki na meblach np. stoliku w salonie,czy łóżku w sypialni.Mogą też przeszkadzać nam,np. podchodzić i atakować włosy.Na szczęście te wady niekoniecznie muszą występować u każdego kociaczka.Istnieje możliwość,że będzie on wiedział,czego nie wolno niszczyć.Oczywiście wpierw musimy mu to pokazać,że nie wolno niszczyć sofy itd.Młode kotki często mają problem dotyczący korzystania z kuwety-rozsypują  żwirek na cały pokój lub załatwiają się w miejscu do tego nieprzeznaczonym.Niestety,ciężko jest oduczyć kota takich nawyków.Jeżeli notorycznie załatwia się w miejscu,gdzie wcześniej (poza kuwetą),możemy spsikać to miejsce
perfumami.Kotkowi może się odechce korzystania z tego miejsca do załatwiania swoich potrzeb.Można także spróbować zmienić żwirek,może ten akurat mu nie pasuje.Problem kuwety tyczy się głównie kociąt,ale często i dorosłych kotów,które nie są kotami wychodzącymi na dwór.Koty dorosłe z pewnością są bardziej opanowane i spokojne od młodych i "nakręconych" maluchów.Oczywiście to nie znaczy,że nie lubią pieszczot,głaskania czy zabawy!Po prostu,gdy chcą się bawić "zaczepiają" Cię.Dorosłe koty,które nie są wykastrowane mogą znaczyć teren.Najlepszym sposobem jest trzymanie  w domu wykastrowanego kota.Oczywiście dorosły kot jest też cierpliwy,niektóre nawet mają anielską cierpliwość.Ciągnięty za ogon Ryjek nie złości się,lecz ostrzega moją młodszą siostrę,aby "zabrała łapy".Niestety nie wszystkie koty takie są.Jeśli adoptujemy lub kupujemy dorosłego kota,który wcześniej nie miał bliskiego kontaktu z człowiekiem,możemy liczyć się z problemami wychowawczymi kota.


I kociaczek i dorosły kocur bądź kotka mają swoje zalety i wady.To ty sam(a) musisz wybrać odpowiedniego dla Ciebie kota.Kocur,czy kotka?Dachowy czy rasowy?Aż wreszcie-Kociak czy dorosły kot?Pokazałam Wam złe i dobre strony posiadania kota dachowego i kota rasowego,porównałam płeć kotów-"Kocur czy kocica",a teraz przeszłam do kolejnego etapu-Wybrać kociątko,czy kota dorosłego.Myślę,że czas już zakończyć tę serię.A jeśli Wy nie umieliście się zdecydować,mam nadzieję,że pomogłam.Każdy kot jest wyjątkowy,nadzwyczajny.Każdy ma swoje złe i dobre strony,jednak bez znaczenia-każdy kot odwdzięczy się nam za naszą miłość...

Tekst:Mój własny
Zdjęcia:internet

Brak komentarzy: